3 Haziran 2013 Pazartesi

Amerika’nın Kurduğu Dünya Kitap Özeti- Robert Kagan

Robert Kagan’ı hem takdir eder, hem de kızarım. Fazla Politik bir yazardır. Aşırı Tedbirli muhasebecilere benzer, her zaman Bir Taraftan, Diğer Taraftan yaklaşımı içindedir. Kesin bir hüküm vermekten çekinir, sonuca ulaşmayı okura bırakır.

“ Amerika’nın Kurduğu Dünya ” aslında tek kutuplu bu Dünya’nın ( günahları ve sevapları ile) bir itirafnamesi olmasının ötesinde daha pek çok on yıllar bu konumunu sürdüreceğine akılcıl Argümanlar ile yaklaşan bir kitap. İçeriğinde her yükselen ülke konusu geçtiğinde Türkiye’yi mutlaka zikretmesi de dikkatten kaçmamalı.

Özet okumak zordur, zira özetlerken dikkat ettiğimiz birinci ve vazgeçilmez olgu, Kitabın ruhundan asla uzaklaşmadan Maximum’u verebilmektir. Bu da bazen aşırı bir konsantrasyon yaratır.

Bazı Dostlarım Benim bir saatte okursunuz iki saatte biter gibi ahkam kesmeme takılıyorlar. Ne Kadar Haklı olduklarını geçenlerde yakın dostumun gönderdiği bir kitap özetini okur iken anladım. Kitabı okumamıştım ve özeti ile ilk defa karşılaşıyor idim. 40 küsur sayfa özet 3-4 saat sürdü. Pek çok paragrafı anlamak için 2 kez okudum ve bir daha bu konuda yorum yapmamaya karar verdim.

Amerika’yı Anlamak ve Tanımak serisinde sizlere son 9 ayda CIA, FBI ve Amerika’daki Yahudi lobisini verdik. Sırada Petrol (enerji), Arab Lobisi ve Pentagon var. Kagan’ın kitabının tam ortaya rastlamasının nedeni ise bir kez daha Dünya’nın bugünü ve yakın geleceğinde en belirleyici rolü oynayan ülke ABD’dir ve olmaya devam edecektir tezinin altını çizmek


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder